2029 yılında tamamlanması planlanan Fehmarn Kuşağı tüneli projesiyle Almanya ile Danimarka arasında 45 dakika süren feribot yolculuğu trenle 7 dakikaya düşecek.
Kral Frederick
Tünel, güney Danimarka’yı kuzey Almanya’ya bağlayacak ve ulaştırma sektöründe yeşil dönüşüme katkıda bulunacak.
2029’da açılması planlanan Fehmarn Kuşak Tüneli, mevcut 45 dakikalık feribot seferinin yerini alacak. trenle yedi dakikaya indirecek.
Danimarka tarafında Roedby Almanyayılında Puttgarten’e bağlanacak olan hat, Orta Avrupa ile İskandinav ülkeleri arasında karayolu ve demiryolu hatları üzerinden bağlantı sağlayacak.
Fehmarn Kuşağı tünelinin ilk bölümü hizmete hazır
Kral Frederik 10, bu yıl Danimarka tarafında deniz tabanına yerleştirilecek olan tünelin 217 metre uzunluğundaki ilk etabının girişini açtı. Tünel inşaatçıları tarafından bağışlanan eşyaların bulunduğu bir zaman kapsülünde kendisinin büstünün üzerindeki metalik İçin Sol.
Fehmarn bağlantısını inşa eden Sund & Baelt şirketi, bunun en uzun denizaltı bağlantısı olduğunu söyledi. tünel Bunun olacağını iddia ediyor. Tünelde ayrıca elektrikli demiryolu da bulunacak. Baltık Denizi’ni otomobillerin dört şerit üzerinden toplam 10 dakikada, trenlerin ise yedi dakikada geçmesi bekleniyor.
2011 yılında Danimarka’nın güneyindeki Lolland adası ile Almanya’nın kuzeyindeki Fehmarn adası arasındaki bağlantının batık bir tünel aracılığıyla inşa edilmesine karar verildi. Danimarka Yandaki çalışmalar Temmuz 2022’de başlarken, Almanya tarafındaki çalışmalar tam bir yıl sonra başladı.
Fehmarn tünelinin maliyeti ne kadar olacak?
Tünel, Kuzey Avrupa’nın en büyük inşaat alanı olarak tanımlanan Lolland’daki Roedbyhavn’daki özel bir tesiste inşa edilecek 89 beton bloktan oluşacak. Mayıs ayında ilk beton bloklar döküldü.
Fehmarn bağlantısı 55,1 milyar krona (4,8 milyar euro) mal olacak. Danimarka hükümeti tünel ücretine daha sonraki bir tarihte karar verecek.
Danimarka Son yıllarda komşu İsveç ile ve Danimarka’nın en büyük iki adası arasında karayolu ve demiryolu bağlantıları inşa etti.
2000 yılında Oresund Boğazı’nı birbirine bağlayan bir köprü ve tünel, Kopenhag’ı İsveç’in üçüncü büyük şehri haline getirdi. Malmöbağlı . 1998 yılında Danimarka’nın üçüncü büyük şehri Odense’nin bulunduğu Funen ile Kopenhag’ın bulunduğu Zeeland Adaları arasında kara bağlantısı kuruldu. Tren yolculuğu bir yıl önce başladı.