Japonya’nın ünlü Fuji Dağı’nın manzarasının izlenebildiği nokta, aşırı turist akını nedeniyle kapatıldı.
Japonya’da yetkililer, turistler arasında yayılan bir fotoğraf reklamını engellemek için ülkenin 3.776 metrelik simgesinin ve altındaki Lawson mağazasının üzerine 20 metreye 2,5 metrelik bir bariyer dikti.
Yerel sakinler için, ziyaretçi kitlesi ve çöp ve park kurallarına uymayı reddetmeleri bir sıkıntı ve trafik tehlikesi haline gelmişti.
Ömrü boyunca Fujikawaguchiko’da yaşayan 73 yaşındaki Kikue Katsumata şunları söyledi: “Yabancıların şehrimize gelmesinden gerçekten mutluyum. Ancak iş Lawson’dan fotoğraf çekmeye gelince, sokak biraz dar ve insanların atlaması tehlikeli olabiliyor. ” Yaya geçidini kullanmadan karşıya geçin.” dedi.
Ziyaretçi sayısında tüm zamanların rekorları, Japon para birimi yen’in 34 yılın en düşük seviyesine gerileyerek Japonya’yı karşı konulamaz bir sıcak nokta haline getirdiği Mart ve Nisan aylarında kırıldı.
Turizm ajansına göre bu, ekonomi için iyi bir haberdi; gezginler 2024’ün ilk üç ayında 1,75 trilyon yen (11,2 milyar dolar) harcadı.
Fuji Dağı’nın manzarasını engellemeye yönelik sert karar, Japonya turizm patlamasının etkileriyle boğuşurken ülke çapındaki gerilimleri simgeliyor. Batı metropolü Osaka ve kaplıca kenti Hakone, ziyaretçi akınıyla baş edebilmek için yeni turizm vergilerini düşünen belediyeler arasında yer alıyor.
45 yaşındaki Fransız ziyaretçi Cyril Malchand, çitleri internette keşfetti ve gösteriyi son görenlerden biri olmak için özel bir gezi yaptı.