Çarşamba, Mayıs 14

Türkiye’nin turizm gelirlerindeki büyüme eğilimi devam etti

Yaratılış tarihi: 14 Mayıs 2025 15:35

Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta Akdeniz kıyısında, yabancı turist kartlarının kullanımına seyahat eden yabancı turistler 2024 yılının sonuçlarını açıkladı.

Visa’nın ödeme şirketi tarafından yürütülen Akdeniz turizminin analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya çıkardı. Araştırma sonuçları, Türkiye’de kart kullanımının 2024 Euro’ya göre % 5 arttığını gösterdi. Kartlı kart sayısının büyümesi yüzde 16 idi.

Ancak rakamlar, Türkiye’nin son 5 yılda Akdeniz’deki turizm gelirlerini artıran ikinci ülke olduğunu vurguladı. Analizin sonuçlarına göre, son 5 yıldaki yabancı kartların toplam masrafları Akdeniz havzası boyunca yaklaşık iki kez artarken, Türkiye aynı dönemde ortalamanın üzerinde büyümüştür.

Akdeniz vizesinin turizminin analiz edilmesiyle ortaya çıkan verilere göre, 2024’te sağlık turizmi, Akdeniz havzasındaki turizm masraflarının ortalama % 2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizdeki turizm masraflarının % 7’sine karşılık geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajı olduğunu göstermiştir.

Visa Türkiye Samile Mümmin genel müdürü: “Analizin en dikkat çekici sonuçlarından biri, 2024’te ülkemizi ziyaret eden beş turistten birinin 2023’te Türkiye’yi tercih etmesi ve bu turistlerin genel ortalamaya kıyasla yaklaşık % 74’ün % 74’ünü kullandığı.

Şirketin Güney Avrupa Danışmanlığı ve Analitik Başkanı Seaden Şener şunları söyledi: “Son beş yıl içinde Türkiye’nin bölge ülkeleri arasındaki kartların masraflarını artıran ikinci ülke olduğunu görüyoruz. 2024’te ülke ülkesinin ülkesinin başarısı. Toplam.

Türkiye’de 2024’te en yüksek kart masrafları Körfez ülkeleri, ABD, İngiltere ve Türk cumhuriyetlerinden geldi. Körfez ülkelerine ziyaretçilerin kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, yoğunluk Trabzon ve Bursa’da görüldü. ABD koridoru İstanbul’dan sonra kıyı bölgelerini ve kapadokya’yı tercih etti. Birleşik Krallık Turistleri Antalya, Mukla ve İstanbul arasında dengeli bir profil tasarladı. 2024’te Türkiye turizm büyümesinin en büyük nominal katkısı İngiltere, Almanya ve ABD koridorları tarafından yapıldı.

Öte yandan, Türkiye turistleri tarafından yapılan masraflarda konut, beslenme ve içme ve piyasa sektörlerini içeren seyahat kategorisi önce %36 payla geliyor. Turistlerin Türkiye’ye en iyi şekilde harcadığı ikinci önemli kategori, yüzde 33 payla perakende alışverişi. Toplam Türk turizmin yaklaşık yüzde 10’u Körfez ülkelerine gelen ziyaretçilerin perakende alışverişidir. Tek araştırma, Körfez ülkelerinin giyim maliyetlerinin neredeyse diğer ana koridorların giyim maliyetlerinin toplamına eşit olduğu altını çizmektedir. Amerika Birleşik Devletleri ziyaretçileri, mücevher/aksesuar maliyetleri, Birleşik Krallık ve Türk cumhuriyetlerinin sağlık maliyetleri ön planda gözleniyor.

2024’te Türkiye’deki yabancı kartların yüzde 88’i sırasıyla istanbul, Antalya, Mukla, Izmir, Aydin, Trabzon ve Nevşaşehir’de gerçekleşti. Körfez ülkelerinin turistleri, İstanbul’da en yüksek kart harcaması olan grup, İngiltere ve Almanya’dan Mukla’ya turistler ön plana çıktı. Antalya’daki İngiltere, Almanya ve Türk cumhuriyetlerinden gelen ziyaretçiler masrafların çoğunu aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya ziyaretçileri de önemli bir yeri vardı. Izmir ve Aydin’de ABD turistlerinin masrafları dikkat çekti. Trabzon turizminin neredeyse tamamı Körfez ülkelerine gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de, Japonya, Çin ve Latin Amerika gibi Asya ülkelerine yapılan ziyaretçilerin diğer şehirlere kıyasla yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turist gelirlerinin çeşitlendirilmesinin arttığını ve farklı coğrafyalardaki turistlerin bazı bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koymuştur.

Araştırmanın sonuçlarına göre, İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sağlayan eyalet oldu. İstanbul’un en yoğun makalesinin kullanımı 2024’ün üçüncü çeyreğindeydi. İstanbul’un kışın turizme katkısının, illerin yaz turizmi ile turizme katkısından daha üstün olduğu gerçeği ortaya çıktı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Padişahbet
Sponspor Bağlantılar:
Deneme bonusu veren siteler