2018 ve 2019 yıllarında 5 ay arayla meydana gelen Boeing 737 Max uçak kazalarında hayatını kaybedenlerin aileleri, Adalet Bakanlığı’ndan şirket hakkında 24,8 milyar dolar para cezası ve cezai soruşturma yapılmasını istedi.
Boeing’in 737 MAX tipi uçaklarının Endonezya ve Etiyopya’da 2018 ve 2019 yıllarında düşmesi sonucu hayatını kaybedenlerin aileleri, Adalet Bakanlığı’na başvurarak yetkililerden Amerikan havayolu şirketi Boeing’e 24,8 milyar dolar para cezası verilmesini istedi. Üç yıl önce bozulan bir iddianameyle şirkete dava açmak için bir an önce harekete geçmelerini istiyor.
Ailelerin avukatı Çarşamba günü ABD Adalet Bakanlığı’na yazdığı bir mektupta, “Boeing suçunun ABD tarihindeki en ölümcül kurumsal suç olması nedeniyle” büyük bir para cezası istediklerini söyledi.
Avukat Paul Cassell ayrıca hükümetin, 2018 ve 2019’daki kazalarda Boeing’in başında olan, aralarında dönemin CEO’su Dennis Muilenburg’un da bulunduğu yetkililere karşı dava açması gerektiğini söyledi. Kazalarda toplam 346 kişi hayatını kaybetti.
İlk kaza, Endonezya Lion Air tarafından işletilen bir Boeing 737 Max 8 uçağının Ekim 2018’de Java Denizi’ne çarpmasıyla meydana geldi. İkinci kazada ise Mart 2019’da Etiyopya Havayolları’na ait 737 Max 8 uçağı Addis’ten kalktıktan altı dakika sonra düştü. Ababa.
Ailelerin ceza çağrısı, Adalet Bakanlığı’nın Boeing’e yönelik dolandırıcılık davasının yeniden canlandırılıp canlandırılmayacağını düşündüğü bir dönemde geldi. Geçtiğimiz ay savcılar, şirketin Max uçaklarını onaylayanları aldattığı iddiasıyla şirketi kovuşturmaya karşı koruyan 2021 anlaşmasını ihlal ettiğini belirledi.
Adalet Bakanlığı’nın davayı devam ettirmek isteyip istemediğini Teksas federal mahkemesine bildirmek için 7 Temmuz’a kadar süresi var. Salı günü Capitol Hill’de yapılan duruşmada Senatör Richard Blumenthal, şirketin yargılanması gerektiğine dair “artan kanıt” bulunduğunu söyledi.
Boeing iddialara yanıt vermedi. Şirket daha önce 2021 anlaşması kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirdiğini söylemişti.
Adalet Bakanlığı, Ocak ayında Alaska Havayolları uçuşu sırasında 737 Max uçağının kapı panelinin patlamasının ardından Boeing hakkında soruşturma başlatmıştı. Bu kaza, şirket üzerindeki incelemelerin artmasına neden oldu ve görevden ayrılan CEO David Calhoun, Salı günü ilk kez Senato önünde ifade vererek Boeing’in güvenlik sicilini savundu.