Araştırmalar, 11-14 yaş arası öğrencilerin iklim değişikliğine ilişkin endişelerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiğini ortaya koyuyor.
Yeni yapılan bir araştırma, kız öğrencilerin iklim sorunlarıyla ilgili derslere daha fazla ilgi duyduğunu ve bu konudaki kaygılarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı.
University College London’dan (UCL) bir ekip tarafından yürütülen araştırma, İngiliz okullarındaki öğrencilerin deneyimlerini ve iklim değişikliğine verdikleri tepkileri araştırdı.
Yaşları 11 ila 14 arasında değişen 2.429 öğrenciyle yapılan ankete göre öğrencilerin yüzde 36’sı, gelecekte dünyanın nasıl olacağı konusunda “çoğunlukla” veya “her zaman” endişe duyduklarını söyledi.
Öğrencilerin yarısı “biraz” endişeli olduklarını söylerken, yetişkinlerin çevreyi korumak için yeterince çaba gösterip göstermediği sorulduğunda %53’ü sorunun kendilerini endişelendirdiğini söyledi.
Kız öğrenciler bu konu hakkında erkek öğrencilere (%27) kıyasla önemli ölçüde daha yüksek düzeyde endişe bildirdiler (%44).
Alt sosyoekonomik gruptaki çocukların iklim değişikliği hakkında bilgi alma isteklerinin avantajlı akranlarına göre daha düşük olduğu ileri sürüldü.
UCL İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik Eğitimi Merkezi direktörü Profesör Nicola Walshe, “Öğrencilerin iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konusundaki bakış açıları ve istekleri hakkında çok az derinlemesine çalışma var” diyor.
“Bu bulgular, okulları ve öğretmenleri daha iyi desteklemek için kullanabileceğimiz inanılmaz derecede önemli verilerdir.”
Okullar öğrencilerin iklim kaygısını giderebilir mi?
Araştırmacılara göre iklim değişikliğiyle ilgili kaygıları gidermenin bir yolu da konuyu daha kapsamlı öğretmek. Öğrencilerin yaklaşık dörtte üçü okulda iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik hakkında daha fazla bilgi edinmek istediklerini söyledi.
Ancak kızlar ve erkekler arasında daha fazla bilgi edinmek istedikleri konularda başka farklılıklar da vardı.
Profesör Nicola Walshe, “Ankete katılan kızların dörtte üçü, iklim değişikliğinin insan sağlığını ve refahını nasıl etkilediğini bilmek isterken, erkeklerde bu oran %60” dedi.
“İklim değişikliğiyle ilgili kaygının kızlar arasında daha yüksek olduğunu biliyoruz, bu nedenle iklim değişikliği hakkında daha geniş bir etkiye sahip olan daha bütünsel bir eğitim, gençlerin endişelerini azaltmaya yardımcı olabilir.”
Rapor aynı zamanda İngiliz okullarında iklim odaklı kariyerlere ilişkin bilgi eksikliğini de ortaya koyuyor. Öğrencilerin yalnızca %31’i iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik hakkında öğrenmenin gelecekte iş fırsatlarına dönüşebileceğine inanıyor.
Öğrencilerin yalnızca %17’si sürdürülebilirlik alanında bir kariyer yapma isteğini ifade ederken, alt sosyoekonomik gruplardan gelenlerin yalnızca %14’ü iklimle ilgili bir kariyere sahip olduğunu belirtiyor.
İklim eğitimi nasıl geliştirilebilir?
Araştırmacılar ayrıca okuldaki sürdürülebilirlik eğitimini ve ders dışı programları da inceledi.
Araştırma, ilgili makamlara kariyer fırsatlarını iyileştirme, okullarda öğrenci katılımı ve eylem için daha fazla fırsat yaratma ve müfredat genelinde ayni öğrenme fırsatlarını genişletme çağrısında bulunuyor.
Ayrıca iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konusunda eğitimin tüm okul derslerine dahil edilmesi ve öğrencilerin konuya ilişkin kaygı, umutsuzluk ve öfkelerinin açıkça ele alınması önerilmektedir.