Pazartesi, Mart 17

Gökyüzündeki Yerli Eesa Radarı: Savunma Sektöründe Bir Dönüm Noktası

Türk savunma endüstrisinin tarihindeki en önemli kilometre taşlarından biri geride kaldı … Baykar tarafından imzalanan Akesci Tiha, Mühendisler tarafından geliştirilen Radar Murad Aesa ile ilk uçuşunu yaptı.

Bu uçuş aslında sürücü içermeyen uçaklarda yeni bir radarı test etmekten daha fazlasıdır. Ulusal/ulusal fırsatlarla geliştirilen Murad Aesa radarının özellikleri ve yakın geleceğin olası beklentileri olan Aesa radarıyla konuştuk.


Aesa radarı ne yapar?

Öncelikle konudan uzak olanlar için kısa bir tanım yapmak ve anlamın karışıklığından uzaklaşmak istiyoruz. Bu bir gerçektir, Aesa radarının en basit haliyle ne olduğunu anlamak gerekir.

AESA radarının diğer mekanik/pasif elektronik tarama radarı “en büyük fark” hareket etme ihtiyacını taramak için hareket ettirilecek “transfer sahin.


Türkiye’nin ilk Aesa Hava Radarı

Sadece çok sayıda tespit ve hedef teşhis değil, elbette AESA radar alt çizgiler … Anul şahin ayrıca Aesa radarının diğer radardan daha az arızalandığını ve elektronik savaşa çok daha dirençli olduğunu belirtir.

Bu özelliklerin özellikle hava ve sürekli hava savaşları için stratejik bir güç çarpanı olduğunu çevirir:

“Benzer çevre koşullarında, eski moda radarla bir savaş planının Aesa radarı ile bir savaş planı bırakması neredeyse imkansız.

Aselsan, Türkiye’nin ilk Aesa hava radarı olan Murad’ı imzaladı. Mürettebatlı ve pilotsuz hava platformlarında kullanılacaktır. Konum testleri başarıyla tamamlandı ve uçuş testi aşamasına taşındı.

Bu uçuş testleri sırasında radarın geliştirilmesi ve optimizasyonu hızlanacaktır. Buradan elde edilen son ürün, Türkiye’nin mevcut ve gelecekteki hava platformlarının gözü olacaktır.


“Türkiye bir ilk daha imzalayabilir”

İlk test uçuşu ile elbette, çok fazla yeni veri oluşturulur. Bunlar işlenecek, belki de bazı değişiklikler yapılacak, belki de bazı noktalar en başından beri oluşturulacak. Tahmin etmek zor. Ancak, Baykar işin bir tarafındayken, sürecin beklenenden çok daha hızlı ilerlediğini biliyoruz.

Bu nedenle, anil şahin, “Şimdi ne olacak?” Soruyoruz … Öncelikle AESA radarının kalibrasyonuna yanıt alıyoruz. “Yani tamamen entegrasyon olacak.” Sahin diyor.

Bu arada, küçük ölçekli değişiklikler de meydana gelebilir. “Kısa vadede, Aelerinci bir füze ve Murad Aesa Radari ile uçmaya başlayacak.” Bilgisini paylaşıyor. Bu bölümde çeşitli iletişim testlerinin yapılacağını da sözlerine ekledi.

Diyerek şöyle devam etti: “Bu yüzden bir Türk Siha’nın Ulusal Radar Aesa tarafından belirlenen hava hedefi için ulusal hava füzesini tekrar vurduğunu göreceğiz.” Söyledikten sonra şöyle diyor:

“Bu çok zor bir iş … çünkü karar verme süreci F-16 gibi pilot kabinde değil. Yerde, yerdeki kontrol istasyonunda. Sirha ve onun yararlı yükleri, yerdeki kontrol istasyonu ile anında ve kayıp iletişimi olmadan olmalıdır. Eğer ulaşılırsa, bu ilk olacaktır.

Daha önce, Amerika Birleşik Devletleri böyle bir senaryo yaşadı. SQM-9 Reaper platformundan çekilen kısa hava AIM-9 füzesi. Ancak devam etme gelmedi. Buna ek olarak, o platformda yaptığımız gibi AESA radar entegrasyonu yoktu. Türkiye muhtemelen bu alanda bir ilkine ulaşacak.

Aselsan mühendisleri tarafından geliştirilen AESA radarı son derece kritiktir.[ASELSAN mühendislerince geliştirilen AESA radar son derece kritik önemde.]


“Aesa Radari Sih’in birçok taklitçisi var”

Türkiye ve Baykar, dünyadaki havasız hava araçlarını ihraç etmenin ön saflarında yer alıyor. Benzer bir senaryo bir Aesa Akınci radarı için geçerli mi? Anul Şahin ona “çok yüksek bir olasılık” olarak görüyor ve sözlerini aşağıdaki gibi tamamlıyor:

“Somut bir örnek verelim … İran İsrail’i İhavlar ile İsrail’i Suavs bombardıman uçağı ile yaptığında ne oldu? Yerdeki hava savunma sistemleri susturuldu. İran’ın Kamikaze Uaravları, İsrailliler ve destekleyici ülkeler tarafından düzinelerce hava füzeleri tarafından başlatıldı ve F-35, F-15, F-16, Typhoon ve Rafale gibi mürettebatla savaş uçakları tarafından kovuldu.

Savaş aeromobilinin üniter maliyeti ve zaman maliyeti, pilotsuz sistemlere kıyasla çok yüksektir. Buna ek olarak, pilotun hayatı risk altında. Tabii ki, uçakları kaybetmek ve Siha’yı kaybetmek arasında ciddi bir fark var. Siha hemen değiştirilebilir. Son olarak, Stelli’nin zamanı uçağa kıyasla havada kaldı.

Bu nedenle, Türkiye füze sofya radarı + aesa aesa modelini dikkatlice gösterirse, bu model dünyanın her yerinden birçok taklitçi olacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bonus veren siteler Padişahbet Hiltonbet Giriş
Sponspor Bağlantılar:
handycasinozone.com freebetstake.com